Thursday, May 24, 2007

chuck sessizliğini bozdu

“Dear Friends:

I was lying in bed a couple of months ago and I started reflecting back to my Martial Arts career as a fighter. I remembered back to 1974, when I decided to retire after six years as the undefeated World Middleweight Karate Champion. I thought that I could defend my title again in 1975 at the age of 35 and win my seventh consecutive year, but then again I could probably lose, so I decided to retire as an undefeated champion. To this day I am considered one of the top fighters of all time. If I had fought and lost, that may not have been the case.

Then I began thinking about Walker, Texas Ranger. Fortunately, Walker has been a top rated series for eight years and I thought it could probably have a successful ninth season, but then again maybe not. Anyway that is the reason I am ending Walker, Texas Ranger. I want the series to end as a winner. I know the let down of Walker being over will be very emotionally hard on me, just as it did when I retired as a fighter, but I did not stop doing my Martial Arts when I retired and I will not stop acting when Walker is over. I hope whenever my acting career goes that I will still have your support! As I have always believed, "When one door closes, a bigger one opens."
God Bless you.
Sincerely your friend,

Chuck Norris”

İşte böyle dedi Chuck veda ederken... Bir gece posta kutumuzda bulduk bu mektubu, medyaya bizim duyurmamızı istemiş Chuck. Dayanamadık çıktık yola kapısına dayanmaya, dudağımızdan dökülen tüm yol boyunca tek şarkı, gitme sana muhtacım. Günlerce açmadı kapıyı, sonra baba yüreğiydi sanki onunkisi, usulca aldı bizi içeri. Bir röportaj yaptık chuck ile, dost gibi tıpkı eskisi gibi yanıtladı sorularımızı. Kararından vazgeçiremedik ama röportajı yayınlamayı boynumuzun borcu biliriz.

--------------

-Abi neden böyle oldu...

(:... Bilmiyorum be hüseyin, hep bana oluyor sanki. Kariyerimde inan çok kişiyle dövüştüm, gerek rol icabı gerek ise harbiden. Ama son zamanlarda olanlara akıl sır erdiremedim. İnsanın yaşı da geçince daha da bir alıngan oluyor sanki.

-Daha bir detaya girsek mi abi ne dersin...

Martial arts’ın içinde uzun zamandır varım bilirsin... Endüstriyelleşti be herşey, ama gün olup etkisini martial arts’ta göreceğimi sanmazdım. Eskisi gibi değil hüseyin, bi tutam kıl kopartınca insanlar masalara çıkıp alkış tutarlardı, şimdi gotik ol diyorlar şimdi biraz .öte oyna diyorlar. Bak bi bana, sence yapabilir miyim bunları? Evet çok kemiğim kırıldı bu yolda ama inan onurumu kıracak birşey yapamam!

-Herkesin haklı tarafı vardır abi bilirsin. Senin dediklerinde de hak bulamamak acımasızlık doğrusu, sana geri dön diyemem tanıyorsun beni: gidene dur demem. Ama hepimizin sevgilisi olduğunu, gösterhüseyin’in arkanda olduğunu bil.
Gös
terhüseyin demişken, nasıl buluyorsun takip ediyor musun yanakların biraz hümanist gibi abi?

Öyle mi görüyorsun hakkaten?

-Tartışmam bile... Pöap.

Çok sağolasın (gülüyor, çocuklar gibi gülüyor), eski dostlar anlıyor galiba birbirlerini ne dersin?

Gösterhüseyin’i ilk doğduğu günden beri takip ediyorum inanmazsanız bakın açılış sayfamda(gösteriyor).

-Chuck, çak abi (; şşş...

Belirttiğim gibi son olaylar beni çok yıprattı. Şimdi Mersin’de ufak bir kasabada emeklilik hayatı sürdürüyorum. Gündeme yabancı kalamam, en doğru tespitler de sizden geliyor napalım. Gerçekçi ve gerekli seviyede detaycı buluyorum. Buradaki yaşlı teyzeler amcalar seninle eskiden tanışık olduğumu öğrenmiş herhalde, her sabah 2 kilo patates ile 1.5 kilo ananas bırakıyorlar hüseyinime gönder yesin acıkmıştır diyorlar(gülümsüyor). Geçen gün de biri gelmiş şu sizin meşhur bir demet yasemen yazısını okumuş olacak, o hanımkızımıza gönderir misin diye 2 koli çikita muz getirmiş. Yav, halk seni seviyor benim görüşümü napacaksın be hüseyin(kahkahalar içinde, omuzuma bir tane vurdu).

-Sağolasın be abim, bunları anlatmasaydın ama keşke, vallahi mahçup oluyorum. Gören de şöhret sanacak milyonların sevgilisi sanacak.

Öylesiin, öylesiin(tesbih sayıyor)...

-Abi ben birşey duydum kimden olduğunu sorma ama... ’93 yılında...

Eyvah...

-’93 yılında merzifon karate kompetasyonunda sana parayla madalya vermişler... 1. olduğun halde?

Doğru hüseyin... Ama rica ederim fazla deşme...

-Ben var ya, hakkaten deliricem hakkaten tırmanıcam bi yerlere. Çok mu hümanistim çok mu milletçiyim çok mu detaycıyım abi nedir yani sorunlu muyum ben, bir tek benim derdim mi oluyor bunlar?

Estağfurullah hüseyin... Şeker gibi adamsın.

-Neyse... Ben onları bulacam da, zamanı var...
Son olarak hay
ranlarına, memleketime, şu vatanın güzel evlatlarına ne demek istersin abi?

Vallahi kendilerine çok ama çok iyi baksınlar hüseyin. Hepsini çok seviyorum, mektubum onları üzmesin, vhs kasetlerim her yerde... Zaten halkla birlikte yaşıyorum herkesi beklerim Mersin’e.

Ha bi de peşkeşçilere bir lafım olacak; yerinizde olsam, bu işleri bırakırım artık. Hüseyin’le ilk tanıştığımda el kadar çocuktuğ, amağ asiydi de, şimdi koca bir er olmuş gerçeklerin kapısında bekleyen onları koruyan, güzel vatan evlatlarına gösteren... Sen var ya hüso, bu bayrak için ölürsün, vallahi söylüyorum ölürsün billahi söylüyorum ölürsün.

-Ölürüm abi, gıcır gıcır doğrarım kendimi...

Herkese çok selamlar, hep söylediğim gibi: eğer bir kapı kapanırsa, daha büyüğü açılır. Görüşmek üzere...

-Teşekkürler.

-----------------------

Birazcık onurunuz varsa, birazcık insanlıktan anlıyorsanız, bu adamı geri getirirsiniz. Bu düzende hepimizin parmağı var, hepimiz suçluyuz sütten çıkan ak kaşık değiliz.

Chuck abi bu vatan için çok tekme attı çok yumruk savurdu. Öldünüz mü be mübarekler?

Unutma onu, unutama onu!


Çeviri: Ziya Şengül
Röportaj: Hüseyin Gösteriveroğlu



1 comment:

Unknown said...

CHUCK FOR PRESIDENCE OF MERSIN
-elinde karakusagi elinde 42lik magnumuyla adalet dagiticak mersin halkina
-kovboy botlariyla mahmuzluycak patpat motorunu
-acilislara gidecek,genclere karateyi yeniden sevdiricek
-mersin geleneksel karate turnuvalarinda onur konugu olarak mindere ilk o cikacak
-çunku yumruk oyle atilmaz boyle atilir